در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

نخستین پیش رویداد "به سوی نمایشگاه بین المللی جاذبه های تحصیل در ایران"

۱۳ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۸ کد : ۲۸۲۹۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۸۰
نخستین پیش رویداد "به سوی نمایشگاه بین المللی جاذبه های تحصیل در ایران" با حضور دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی، رئیس مرکز آزفا و جمعی از اعضای هیات علمی و مدیران و کارشناسان ، روز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
نخستین پیش رویداد "به سوی نمایشگاه بین المللی جاذبه های تحصیل در ایران"

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه به تبادل تفاهم نامه‌های متعدد دانشگاه بیرجند با کشور افغانستان و درخواست دانشگاه‌های این کشور مبنی بر تعامل علمی و تبادل استاد، گفت: علاوه بر کشور همسایه افغانستان بایستی تعامل و جذب دانشجو از  دیگر کشورهای همسایه و شبه قاره صورت پذیرد که در این راستا نیز اقداماتی صورت گرفته است. وی با مقایسه تعداد دانشجویان خارجی در کشورهای همسایه، افزود: با آغاز به کار مرکز آزفا در دانشگاه بیرجند شاهد افزایش کمی و کیفی دانشجویان بین الملل خواهیم بود. ایشان همچنین تأکید کرد که مرکز افغانستان شناسی دانشگاه فعال می‌گردد و بخشی از فعالیت‌های دفتر بین الملل، بر مطالعات شبه قاره و کشورهای آسیای مرکزی متمرکز خواهد گردید.
دکتر شایان سرشت، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) با اعلام برگزاری نشست علمی مدرسان آموزش زبان و استادان اعزامی به کرسی های زبان خارج کشور با عنوان "به سوی نمایشگاه بین المللی جاذبه های تحصیل در ایران" توسط سازمان امور دانشجویان در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، به برنامه های مرکز آزفا و ظرفیت های دانشجویان بین الملل دانشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه جامع ۵ ساله مرکز آزفا در شورای علمی و سیاست‌گذاری مرکز تهیه و در شورای آموزشی دانشگاه نیز مصوب می‌گردد.
وی در ادامه بیان داشت: موانع و مشکلات اعزام استادان و دانشجویان ایرانی به کرسی های زبان فارسی مکتوب و به مراجع ذیربط ارسال  خواهد شد.
دکتر شایان سرشت ابراز داشت: کارگاه های آموزشی مرکز آزفا جهت آشنایی با شیوه های آموزش حضوری و مجازی، برای دانشجویان و مدرسان مرکز برگزار می‌گردد. وی ادامه داد:  ایجاد تفاهم نامه با مراکز آزفای داخل کشور و دانشگاه ها و موسسات آموزش زبان فارسی خارج از کشور، بویژه کشورهای همسایه مدنظر قرار گیرد. تاسیس مجله آزفا از اهداف و برنامه های آتی مرکز آزفا و دفتر بین الملل دانشگاه است که ان شا الله در برنامه ۵ ساله دانشگاه پیگیری خواهد شد.
رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) در پایان تأکید کرد:  از ظرفیت استادان در همه گروه های علمی و نیز دانشجویان بین المل دانشگاه در تمامی رشته ها استفاده خواهد شد تا حضوری پررنگ در نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران داشته باشیم.
مسئولان و کارشناسان حاضر در این جلسه به چگونگی برقراری راه های ارتباطی در جذب دانشجویان بین الملل پرداختند.

کلید واژه ها: آزفا شایان سرشت لامعی دانشجوی بین‌الملل حسینی واشان

آخرین ویرایش۱۳ تیر ۱۴۰۳