انتصاب عضو هیأت علمی دانشگاه به سمت عضو هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه

۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۸ کد : ۲۶۷۲۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۷۵
طی ابلاغی از سوی هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان جنوبی، دکتر سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند به سمت عضو هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه منصوب شد.
انتصاب عضو هیأت علمی دانشگاه به سمت عضو هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابلاغ صادره از سوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی به دکتر خلیل‌نژاد آمده است؛ ایجاد پایگاه های میراث فرهنگی برای  آثاری که از غنای ویژه ای برخوردارند مبین توجه جدی، عزم و اراده ملی برای حمایت، پشتیبانی و حفاظت از آنها است. در این راستا بهره گیری از تجارب استادان صاحب نظران و متخصصان به منظور بررسی و تصویب برنامه های کلان و سالیانه طرح های پژوهش‌ها و اظهار نظر درباره کیفیت اقدامات اجرایی و امور مرتبط با معرفی و آموزش از اهداف اساسی وزارت در حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و طبیعی این مرز و بوم است. از این رو و نظر به تجارب جناب‌عالی به موجب این ابلاغ به عنوان عضو هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه منصوب می‌شوید. امید است بر اساس سیاست های کلان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اهداف متدرج در نظام نامه پایگاه‌ها در پرتو عنایات حق تعالی و در راستای پیشرفت و اعتلای فرهنگی غنی ایران اسلامی موفق و موید باشید.
طبق سیاستگذاری جدید وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، هر اثر میراث جهانی (ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو) دارای هیأت راهبردی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی است تا در سطح استانها مسائل مدیریتی، مرمتی، گردشگری و حفاظتی سایتهای میراث جهانی تصمیم گیری شود.
دکتر خلیل‌نژاد با هدف عمق بخشی به تحقیقات منظر در باغ ایرانی موفق به انتشار 20 مقاله پژوهشی و ISI، راهنمایی و مشاوره 5 پایان نامه کارشناسی ارشد و 1 پایان نامه دکترا در زمینه میراث جهانی باغ اکبریه شده است.

آخرین ویرایش۲۴ دی ۱۴۰۲