مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه بیرجند خبر داد؛

افزایش ۲ برابری انعقاد قراردادهای پژوهشی دانشگاه بیرجند

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۶ کد : ۲۵۹۷۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۰۷
مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه در نشست خبری روز دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ به خبرنگاران حاضر در جلسه، گفت: قراردادهای پژوهشی دانشگاه بیرجند نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.
افزایش ۲ برابری انعقاد قراردادهای پژوهشی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی واطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر محمد اکبری در این نشست خبری گفت: در حوزه ارتباط با صنعت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها انعقاد قراردادهای پژوهشی با صنعت و جامعه است، در یک سال گذشته مبلغ 9 میلیارد و 170 میلیون تومان و در سال قبل تر مبلغ 4 میلیارد و 255 میلیون تومان قرارداد بوده است. همچنین تعداد فرصت‌های مطالعاتی 19 فرصت و به لحاظ اختراعات نیز امسال 4 اختراع و در سال گذشته 3 اختراع ثبت شده است. همچنین 36 تفاهم نامه در سال جاری و 7 تفاهم نامه در سال گذشته منعقد گردیده است.
وی  با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و  کارآفرینی در دانشگاه تشکیل شده تا از ایده ها حمایت شود تا به کسب و کار برسند در این خصوص 17 شرکت را داشتیم که امسال به 64 شرکت افزایش یافته است.
مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه بیرجند با اشاره به مبحث مهارت افزایی دانشجویان، گفت: برای دوره های مهارتی 15 دوره بدون همکاری فنی و حرفه ای و 16 دوره با همکاری فنی و حرفه ای برگزار شده است.
دکتر اکبری با بیان اینکه با همکاری فنی و حرفه ای مرکز جوار دانشگاهی را برای آموزش های مهارتی ایجاد کرده ایم، گفت: شرکت های فناورانه مستقر ما کسب درآمد دارند و سال گذشته این شرکت ها 800 میلیون تومان فروش داشتند.
وی از تدوین و اصلاح طرح های کارآموزی خبر داد و گفت: در خصوص فرصت های شغلی برای دانشجویان سامانه کاریابی را در دانشگاه راه اندازی کردیم تا شرکت های بخش صنعت با دانشجویان ارتباط گیری کنند.

ایشان همچنین گفت: یکی از برنامه‌هایی که پیگیری کرده‌ایم بحث تدوین و اصلاح آیین نامه کارآموزی است، با توجه به دغدغه و نیاز به حضور فعال همکاران در صنعت آیین نامه تشویقی و حمایتی برای فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت برای همکاران و دانشجویان تصویب شده است.
وی در ادامه به کسب مجوز و افتتاح کافه کارآفرینی برکت در دانشگاه، برپایی نمایشگاه کار، نمایشگاه مانایی، مسابقه برنامه نویسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پیگیر احداث پردیس علم و فناوری در دانشگاه بیرجند هستیم تا اولین پردیس در سطح استان راه اندازی شود.

آخرین ویرایش۰۷ آذر ۱۴۰۲