معاون پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند خبر داد:

بر پایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در دانشگاه بیرجند

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۵۹۷۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۰۱۱
همزمان با برگزاری نشست خبری هفته پژوهش و فناوری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در دانشگاه بیرجند برگزار گردید؛ دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه خبر داد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان ۱۱ آذر ماه جاری در دانشگاه بیرجند افتتاح خواهد شد.
بر پایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این نشست خبری، دکتر اکبرپو،ر معاون پژوهش، فناوری و نوآوری، گفت: هفته پژوهش در سال جاری از یازدهم تا هفدهم آذر ماه در سطح استان و از نوزدهم تا بیست و پنجم آذر ماه در سطح ملی در تهران برگزار خواهد شد . 
معاون دانشگاه بیان داشت: بخشی از برنامه‌های استانی هفته پژوهش شامل: زنگ پژوهش، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به همت پارک و علم و فناوری در دانشگاه بیرجند، برگزاری جشنواره کارآفرینان و صنعتگران در سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای علمی پژوهشی در سطح استان‌، دیدار با نخبگان و پیشکسوتان علمی است. برگزاری تورهای پژوهشی از صنایع بزرگ استان، بازدید دانش آموزان از مراکز علمی استان، سمینارها و کارگاه‌هایی برای رفع چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان، نشست با نخبگان استان برای حل چالش‌ها و مشکلات استان نیز بخشی دیگر از این برنامه ها است.
دکتر اکبرپور، گفت: دبیرخانه‌های مختلفی امسال به ساختار ستاد هفته پژوهش اضافه شدند از جمله: تقدیر از کشاورزان و تولید کنندگان محصولات، تقدیر از صنعتگران و مدیران برگزیده فعال در حوزه پژوهش، تجلیل از خیرین برگزیده و بانوان فعال در عرصه اشتغال و کارآفرینی . وی با تأکید بر اینکه در سطح دانشگاه نیز برنامه‌های سخنرانی،کارگاه‌ها، دعوت اساتید مدعو خارج از دانشگاه برگزار می‌شود به تقدیر از سرآمدان آموزشی، تقدیر از دانشجویان دکترای فعال در حوزه پژوهشی، تقدیر از کتاب برگزیده و نشریات، میزبانی از دانش آموزان برای معرفی دانشگاه، اشاره کرد. 
ایشان همچنین به حوزه فعالیت و اقدامات صورت گرفته توسط پنج حوزه پژوهشی دانشگاه یعنی امور پژوهشی، حوزه ارتباط با صنعت ، فناوری اطلاعات(فاوا)، آزمایشگاه‌ها ،کتابخانه مرکزی و مرکز نشر اشاره کرد. 
دکتر اکبرپور به بیان دو ماموریت ابلاغ شده به دانشگاه بیرجند یعنی تدوین و توسعه زنجیره ارزش افزایش بهره‌وری منابع معدنی به دلیل پتانسیل بالای دانشگاه بیرجند و تدوین و توسعه زنجیره ارزش محصولات مزیت‌دار استان و گیاهان دارویی پرداخت. وی افزود: دانشگاه ۲۱ نشریه دارد که ۱۰ نشریه علمی و پژوهشی هستند که پنج نشریه در ISC رونمایی شده است.
معاون پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند، گفت: ۶۳ شرکت در دانشگاه بیرجند فعال هستند و مرکز مهارت آموزی با کمک فنی و حرفه ای در دانشگاه مستقر و فعال است.  
وی گفت: در هفته پژوهش در دانشگاه بیرجند از ۱۲ سرآمد پژوهش و سه پژوهشگر برتر تجلیل می شوند.
همچنین دکتر شریعتی مدیر امور پژوهشی نیز به برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۲ سرآمد پژوهشی خواهیم داشت، سه پژوهشگر برتر و در خصوص دانشجویان دکترا نیز از ۱۵ دانشجو تقدیر خواهد شد.
مدیر امور پژوهشی، در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهشی پرداخت و افزود: در دانشگاه ۲۱ نشریه وجود دارد که ۱۰ نشریه دارای نمایه وزارت علوم هستند و دو نشریه امسال اضافه شدند که از آنها ، تقدیر خواهد شد. 
ایشان همچنین به ۱۱۳ سخنرانی، ۳۶ کارگاه، ۱۳ سخنران مدعو خارج از دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در کنار تقدیر از سرآمدان پژوهشی، در بحث ارتباط جامعه و صنعت از طرح صنعتی برگزیده دانشگاه، طرح فرصت مطالعاتی برتر در جامعه و صنعت، پایان نامه و رساله برتر تقاضا محور، همکار اجرایی و صنعتی برگزیده نیز تقدیر خواهد شد.

آخرین ویرایش۰۷ آذر ۱۴۰۲