در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

اختتامیه طرح حامیم ۲ دانشگاه‌های خراسان جنوبی

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۳ کد : ۲۵۹۰۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۲۴۷
اختتامیه طرح حامیم ۲ دانشگاه‌های خراسان جنوبی سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
اختتامیه طرح حامیم ۲ دانشگاه‌های خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، اختتامیه طرح حامیم 2 دانشگاه‌های خراسان جنوبی سه‌شنبه 30 آبان 1402 در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد. در ابتدای جلسه دکتر احمد لامعی گیو؛ رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: سند اسلامی شدن دانشگاه و بیانیه گام دوم انقلاب سه هدف جوان، امید و علم و فناوری را دنبال می‌کند. وی اجرای طرح حامیم در سطح دانشگاه‌ها را موفق دانست و افزود: دانشگاه محیط نخبه و قشر فرهیخته و ارزشمند است به همین دلیل کانون توجه همگان می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت: طرح حامیم با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان دو سال است که برگزار می‌شود و امسال این طرح به لحاظ کیفیت بهتر بود که در جوار حرم امام هشتم(ع) در مشهد مقدس اجرا شد.

«طرح حامیم» در راستای تقویت و هم‌افزایی دانشجویان فعال برنامه‌ریزی شده است

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌پور؛ معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در مراسم اختتامیه به صورت مجازی به تشریح طرح توانمندسازی دانشجویان با عنوان حلقه‌های میانی پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها همان مدلی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آن به عنوان حلقه‌های میانی یاد کرده‌اند.
وی افزود: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم» در راستای تقویت و هم‌افزایی دانشجویان فعال برنامه‌ریزی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌پور عنوان کرد: ما باید در دانشگاه فضای فرهنگی را حاکم و با ارتقای فضای معرفتی بتوانیم نگاه‌ها را اصلاح کنیم چون دانشگاه فضای نخبگانی است و نقش پیشران جامعه را دارد و مرکز علم و آینده‌نگری و تولید سیاست‌ها و راهکارها برای کشور است به طبع اتفاقات خوبی در سطح جامعه رقم خواهد خورد.
وی در ادامه به ایستادگی جبهه مقاومت و حق در فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز چهره واقعی استکبار و صهیونیست در سطح دنیا رسوا شده است.

بسیج چشم طمع جهانخواران را از کشور دور کرد

حجت الاسلام و المسلمین امین‌رضا کمالی؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: امروز فرهنگ بسیجی در عرصه‌های مختلف بر عالم حاکم شده و بسیج چشم طمع جهانخواران را از کشور دور کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین کمالی ادامه داد: کسانی که تفکرات اومانیستی و ماتریالیستی دارند تاریخ را به پیکره یک انسان تشبیه کردند و می‌گویند بشر در دوره اول در جهل بوده دوره دوم دوره چرایی و دوره سوم دوران پختگی است.
وی بیان کرد: اسلام حرف برای گفتن دارد و می‌گوید تاریخ سه دوره جهل، ختم نبوت یا علم و دوره ولایت دارد و امروز باید خود را برای نظم نوین جهانی آماده کنیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دوره تمدن‌سازی ضرورت تشکیل بسیج و پاشیدن بذر آن بر سر سرزمین انقلاب اسلامی می‌بینیم، افزود: همه عالم دنبال یک منجی و دوره‌ای هستند تا به آرامش برسند اما آن دوران نیاز به کادرسازی و انسجام‌بخشی دارد و برای همین بود که امام بسیج را تشکیل داد و اقشار مختلف را انسجام بخشید.
وی عنوان کرد: بسیج از الطاف خداوند است که از لسان امام راحل فرمان تشکیل آن صادر شد.
حجت الاسلام کمالی با اشاره به ترویج تفکر بسیجی و جریان مقاومت در سوریه و عراق و یمن و سراسر دنیا، گفت: وقتی داعش به جان مسلمانان افتاد این بسیجیان بودند که نه در ایران بلکه در تمام بلاد مسلمین، گوش به فرمانِ رهبرِ خود و فرماندهی جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی وارد نبرد با داعش و داعشیان شدند و تفکر بسیجی جهان را از شر داعش نجات داد.
وی تأکید کرد: رمز موفقیت بسیج در عرصه‌های مختلف این است که همگان انقلابی فکر، زندگی و عمل کنیم.

در پایان مراسم اختتامیه از دانشجویان برگزیده طرح حامیم، کالک های نمونه و برندگان چند سی سی حامیم و خبرگزاری شبستان که طرح حامیم دانشگاه‌های خراسان جنوبی را همراهی کرده تقدیر انجام شد.

آخرین ویرایش۰۱ آذر ۱۴۰۲