توسعه همکاری بین دانشگاه بیرجند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۳ کد : ۲۳۴۶۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۳۳
در نشست رئیس دانشگاه بیرجند و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی بر توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی بین دانشگاه بیرجند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید شد. در این جلسه موضوعات مهمی برای همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی تصویب شد.
توسعه همکاری بین دانشگاه بیرجند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه توسعه همکاری فی‌مابین دانشگاه بیرجند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و دکتر حسین فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این جلسه، رئیس دانشگاه بیرجند بر آمادگی مجموعه دانشگاه برای همکاری در موضوعات علمی، پژوهشی و فرهنگی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی تأکید کرد. 
همچنین در این نشست مصوب گردید، دانشگاه بیرجند در امور پژوهشی، علمی و تدوین دانشنامه دفاع مقدس با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری داشته باشد. همچنین پیشنهاد گردید که مقالات اساتید در بخش دانشنامه استانی دفاع مقدس در قالب قرارداد پژوهشی با معاونت مربوطه منعقد شود. اساتیدی که در امور علمی و پژوهشی(تدوین کتب، نگارش مقالات و ...) با بنیاد همکاری داشته باشند از امتیاز پژوهشی مربوطه برخوردار خواهند شد و همکاری اعضای هیأت علمی در تمامی بخش‌های فرهنگی، پژوهشی، اجرایی و ... با بنیاد حفظ آثار در ترفیع ایشان تأثیرگذار خواهد بود.
در ادامه این مصوبات آمده است؛ کسر خدمت برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که با بنیاد طرح پژوهشی اجرا نمایند از 3 تا 12 ماه براساس دستورالعمل ارسالی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعمال خواهد شد. 
در بخش دیگری از مصوبات این جلسه آمده است؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه دفاع مقدس، شهداء و ... حمایت مادی می‌نماید.
مقرر شد، مباحث پژوهشی و علمی توسط کمیته آموزش، پژوهش و اسناد به ریاست دانشگاه بیرجند و با همکاری ادارات استان و دانشگاه پیگیری شود.
به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت علمی و پژوهش و فرهنگی اساتید، گروه پژوهشی مطالعات بین رشته‌ای دفاع مقدس در دانشگاه بیرجند فعال خواهد شد. همچنین دانشگاه بیرجند برای تأسیس رشته ادبیات پایداری پیگیری لازم را بعمل خواهد آورد.
گذراندن طرح فرصت مطالعاتی اساتید در بنیاد حفظ آثار، انتشار نشریه مشترک بین دانشگاه بیرجند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، چاپ کتاب‌های علمی و پژوهشی حوزه دفاع مقدس توسط انتشارات دانشگاه بیرجند و برگزاری جلسات پژوهشی بین معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند و معاونت آموزش و تحقیقات به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

آخرین ویرایش۲۹ فروردین ۱۴۰۲