در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی مهرواره برای ایران

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۳ کد : ۲۳۴۶۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۹۵۷
با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خراسان جنوبی، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و تعدادی از رؤسا و مدیران دانشگاه‌های استان نشست هم‌اندیشی مهرواره برای ایران روز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی مهرواره برای ایران

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خراسان جنوبی هدف این جلسه را برنامه‌ریزی و همفکری برای تقدیر و تشکر از گروه‌های جهادی، خیرین و ترغیب افراد به حضور در این حرکت ذکر کرد و گفت: این تصمیم در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای اجرا در تمامی استان‌ها گرفته شده است. 
همچنین دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، تقدیر از جهادگرانی که بدون تکلف و بدون توقع، منشأ خدمات ارزنده در مناطق محروم می‌شوند را ایده‌ای عالمانه دانست.
رئیس دانشگاه بیرجند، با اعلام اینکه دانشگاه بیرجند از تمام توان خود برای برگزاری این مهرواره بهره خواهد برد، به اقدامات انجام شده از سوی بنیاد حامیان دانشگاه با حمایت خیرین اشاره کرد و گفت: حضور خیرین زمینه مساعدی است برای حمایت از دانشگاه‌ها است.
 وی با اعلام برگزاری برنامه تکریم از دانایی و تقدیر از پیشکسوتان دانشگاهی در ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری، گفت: دانشگاه بیرجند پس از 46 سال فعالیت علمی و آموزشی 30 هزار دانش آموخته دارد و با گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه زمینه ارتباط دانشجویان با کارآفرینان رقم خواهد خورد. همچنین جشنواره خیرین دانشگاه بیرجند با همکاری بنیاد حامیان در خردادماه جاری برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام عبادی، دبیر این مهرواره به روایتی از امیرمؤمنان امام علی(ع)اشاره کرد که می فرمایند؛"کار خیر را به جاى بیاورید و آن را خرد نشمارید، زیرا کار خیر هر چند در نظر کوچک آید، بزرگ باشد و هر چند اندک نماید، بسیار باشد." گفت: شناسایی و معرفی دانشجویانی که در کارهای جهادی فعال هستند و ترغیب و فرهنگ‌سازی از اهداف این مهرواره است. 
"مهرواره برای ایران" با رویکردی انگیزه‌ بخش نسبت به گروه‌های خیریه و جهادی به دنبال این مهم است که علاوه بر تکریم و تقدیر از گروه‌های خودجوش دانشگاهی که دغدغه‌مندانه مسائل و مشکلات اجتماعی اطراف خود را رصد می‌کنند و برای رفع آن‌ها مجاهدانه و مخلصانه می‌کوشند، در وهله نخست، فتح باب همراهی و حمایت مستمر از ایشان را ایجاد نماید و در ادامه، بستری را ایجاد کند تا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیش از پیش بتوانند تسهیل‌گر امور و کمک‌کننده این گروه‌ها باشند.
این مهرواره ویژه کلیه فعالان جهادی و خیرین در دانشگاه‌های سراسر کشور است.
شایان ذکر است؛ در دانشگاه‌های خراسان جنوبی 16 گروه جهادی در مناطق محروم استان فعال هستند.

آخرین ویرایش۲۸ فروردین ۱۴۰۲