اولین نشست مشورتی فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۹ کد : ۲۱۱۶۰ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۷۰۷
اولین نشست مشورتی فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خراسان جنوبی با حضور جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی و هنری استان، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دکتر علی اکبر محمدی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیرجند در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
اولین نشست مشورتی فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، اولین نشست مشورتی فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خراسان جنوبی شامگاه چهارشنبه 25 آبان 1401 در سالن بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
دکتر محمدی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیرجند، در اولین نشست مشورتی فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خراسان جنوبی، با اعلام اینکه از هر دانشگاه تعدادی از دانشجویان فعال فرهنگی در این جلسه حضور دارند، گفت: اندیشه و قلم امر مبارک و پربرکتی است که خداوند به انسان ارزانی داشته است و همه اندیشه‌ها را باید با تمام تفاوتها و تعارضها گرامیداشت، خداوند می‌فرماید که گفته‌ها را باید شنید و بهترین را باید برگزید.
در این نشست، 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دانشجویان را میدان‌دار تمدن‌سازی نوین اسلامی دانست و گفت: باید ظرفیت فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دانشجویی و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد که در این راستا نشست هایی مشورتی تشکیل خواهد شد.‌
علی فرخنده با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو در تاریخ انقلاب در تحول آفرینی نقش بسیار موثری داشته است؛ افزود: دانشگاه و دانشجویان در بزنگاه های مهم نظام چه در دوران پیروزی انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و در پیشرفت های حوزه های مختلف نقشی اساسی ایفا کردند.
وی با بیان اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، میدان داری حوزه تمدن سازی نوین اسلامی به عهده جوانان و با تمرکز بر این قشر بوده و بر این مهم تأکید شده است؛ افزود: در راستای سند تحول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این شدیم که برای رفع خلا موجود در ساختار اداری بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشجویان، بتوانیم از ظرفیت فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای دانشجویی و دانشگاه ها نشست های مشورتی را شکل دهیم.
فرخنده با بیان اینکه این نشست‌ها با هدف استفاده از نظرات و ایده های دانشجویان در پیشبرد سند تحول به ویژه شورای فرهنگ عمومی برگزار خواهد شد؛ گفت: به همین منظور اولین جلسه با حضور فعالان فرهنگی و هنری دانشگاه‌های استان با محوریت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این نشست نظرات ارزنده ای از سوی اساتید حاضر در جلسه و دانشجویان مطرح و قرار شد از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت دانشجویان، تشکیلاتی در قالب فعالان فرهنگی، دانشجویی و رسانه‌ای استان به صورت ماهیانه و هر ماه به میزبانی یک دانشگاه و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشستی مشورتی داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، بنا شد در حوزه امید آفرینی و نشاط فضای دانشجویی برنامه هایی اجرایی کنیم که این برنامه‌ها خروجی پیشنهادات و نقطه نظرات اعضای نشست فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خواهد بود. وی با اعلام اینکه این نشست‌ها به صورت فعال ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: راهکارهای موجود پیرامون ایجاد ارتباط کارکردی بین مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و فضای دانشگاهی طی جلسات آینده بررسی می شود.
گفتنی است؛ در اولین نشست مشورتی فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خراسان جنوبی مقرر شد؛ تأمین بلیط نیم بها برای استفاده دانشجویان از سینما پیگیری شود. همچنین با توجه به هفته کتاب و کتابخوانی، قرار شد به هر مجموعه دانشگاهی که درخواست کتاب داشته اند، صد جلد کتاب از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه مطالعات دانشجویی هدیه شود.
 همزمان در این نشست، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

آخرین ویرایش۲۸ آبان ۱۴۰۱