برگزاری اولین جلسه کمیته علمی و نوآوری جشنواره ملی زرشک

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۹۷۰۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۱۲۲
اولین جلسه کمیته علمی و نوآوری جشنواره ملی زرشک روز سه شنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱، در محل سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
برگزاری اولین جلسه کمیته علمی و نوآوری جشنواره ملی زرشک

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای جلسه دکتر ابوالفضل اکبرپور؛ سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین دستور کار جلسه را قرائت کرد. در ادامه دکتر مهدی جعفری؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن  خوشامدگویی به اساتید و فرهیختگان استان و حاضرین در جلسه به معرفی محصول زرشک پرداخت و عنوان کرد: محصول زرشک  یکی از محصولات استراتژیک استان است که بالغ بر 38 هزار نفر در استان در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. وی بیان کرد: مهمانانی از داخل و خارج کشور به این جشنواره دعوت شده اند و دستگاه های اجرایی مرتبط با جشنواره نیز حضور فعال دارند. دکتر جعفری بهره وری و بازاررسانی را از اهداف مهم این جشنواره برشمرد.
در ادامه جلسه هر یک از حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود جهت پیشبرد اهداف جشنواره پرداختند.
ریاست کمیته علمی و فناوری این جشنواره برعهده ریاست دانشگاه بیرجند و دبیری آن به عهده ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان می‌باشد. کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته بین الملل و کمیته اجرایی از دیگر کمیته‌های این جشنواره است.
لازم به توضیح است؛ جشنواره ملی زرشک توسط جهاد کشاورزی استان و با همکاری استانداری خراسان جنوبی، دانشگاه بیرجند و سایر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اواخر مهر ماه امسال به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۲۶ مرداد ۱۴۰۱