مراسم عزاداری رحلت حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۳ کد : ۱۸۸۶۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۰۵۸
مراسم عزاداری رحلت رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه جاری با حضور دانشجویان، کارکنان و مسئولان در مسجد امام جعفرصادق(ع) دانشگاه بیرجند برگزار شد.
مراسم عزاداری رحلت حضرت امام خمینی(ره)  و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این مراسم که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین شیدایی امام را شاگرد مکتب اسلامی  دانست که جهان را تکان داد و محبوبیت مثال زدنی امام در دل مردم مسلمان و غیر مسلمان رخنه کرد.
وی افزود: معارف و آرمانهای اسلامی اگر خوب تببین شود جذابیت و محبوبیت دارد و حضرت امام به یکی از آرمانهایی که اعتقاد داشتند کرامت بود.
حجت الاسلام شیدایی افزود: اسلام همان جایگاهی را که برای مرد قائل است برای زن نیز قائل است. وی به جایگاه زنان در دوران پیش از اسلام اشاره کرد و گفت: آنچنان جایگاهی اسلام برای زنان ایجاد کرد که در طول تاریخ شاهد کرامت و جایگاه زنان بوده‌ایم.
وی در بخش دیگی از سخنانش به سوالی از علامه طباطبایی در مورد تربیت انسان در اسلام و رمز تربیتی پیامبر اکرم(ص) به شیوه کرامت و عزت نفس اشاره کرد و ادامه داد: اسلام جایگاه انسان را معرفی می‌کند. حضرت امام مردم ایران را با هویت ایرانی و اسلامی آشنا کرد و واژه مستکبر و مستضعف و نظام سلطه را با فرهنگ عاشورا تبیین کرد و اگر بخواهیم در جنگ شناختی پیروز میدان شویم لازم است در مسیر حضرت امام حرکت نماییم.

آخرین ویرایش۱۷ خرداد ۱۴۰۱