استاندار خراسان جنوبی در آیین تکریم از رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بیرجند؛

دانشگاه بیرجند، پیشگام در توسعه فرهنگی به عنوان یک نهاد الگوساز

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۹ کد : ۱۷۶۲۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۳۱
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دانشگاه بیرجند باید به عنوان یک نهاد الگوساز، در توسعه فرهنگی جامعه پیشگام باشد.
دانشگاه بیرجند، پیشگام در توسعه فرهنگی به عنوان یک نهاد الگوساز

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه تکریم رئیس و معارفه سرپرست دانشگاه بیرجند ، از این دانشگاه به عنوان نگینی در شرق کشور یاد کرد و به تشریح ویژگی های دانشگاه در تراز انقلاب پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: حرکت‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون در دانشگاه بیرجند صورت گرفته، نشان می‌دهد که خوشبختانه این دانشگاه در تراز انقلاب می باشد.
استاندار با تأکید بر این که دانشگاه در قبال جامعه و صنعت مسئول است، تصریح نمود: دانشگاه باید برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان، برنامه داشته باشد.
قناعت ادامه داد: این روزها که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجهند و اشتغال و رونق اقتصادی از موضوعات جدی و در اولویت اول کشور می باشد، دانشگاه باید از فضای کسب و کار درک خوبی داشته باشد.
وی متذکر شد: دانشگاه باید از حالت آموزش محور و پژوهش محور خارج شده و به یک دانشگاه کارآفرین تبدیل شود.به گفته وی؛ در این زمینه، طی سال های اخیر کارهای خوبی صورت گرفته که باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.
استاندار تمدن سازی را از ویژگی‌های دانشگاه در تراز انقلاب برشمرد و با تأکید بر ضرورت مرجعیت علمی داشتن این حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید جایگاه خود را در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین نماید و مطالبات رهبری(مدظله العالی) از دانشگاه را سرلوحه کار خود قرار دهد.
دکتر قناعت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای جهاد تبیین تصریح نمود: این که بعد از پشت سرگذاشتن جنگ سرد، جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم وارد مرحله پنجم و جنگ شناختی و ادراکی شده ایم، وظیفه همه ما به ویژه دانشگاه هاست که جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند.
وی با تأکید بر این که دانشگاه ضمن توجه به کمیت‌ها، به توسعه کیفی هم باید توجه داشته باشد، اظهار داشت: دانشگاه باید مزیت‌های نسبی استان را مدنظر داشته باشد.
به گفته وی؛ وقتی مدرسه شوکتیه به عنوان سومین یا چهارمین مدرسه نوین کشور مطرح است، تأیید کننده این واقعیت می‌باشد که این شهر و استان، فرهنگی است.
استاندار، خراسان جنوبی را مهد پدران علوم مختلف خواند و گفت: دانشگاه بیرجند، یک دانشگاه مادر است و لذا انتظار ما از این مجموعه بسیار بالا می باشد.
دکتر قناعت با تأکید بر این که اساتید و دانشجویان، روح دانشگاه می باشند، اظهار امیدواری کرد: با برچیده شدن ویروس کرونا از جامعه، شاهد بازگشت روحیه نشاط و شادابی دوباره به دانشگاه ها باشیم.
وی با بیان این که دانشگاه باید از سلیقه گرایی بپرهیزد و قانون مدار باشد، بر ضرورت انجام کار تیمی و گروهی در دانشگاه ها نیز تأکید کرد.
به گفته وی؛ دانشگاه باید علاوه بر استفاده از فرصت های مطلوب، به دنبال خلق فرصت های جدید باشد.
شایان ذکر است: در این مراسم که با حضور دکتر داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویی و هیأت همراه برگزار شد، از خدمات دکتر احمد خامسان رئیس سابق دانشگاه بیرجند تقدیر شد و  دکتر احمد لامعی‌گیو به عنوان سرپرست دانشگاه بیرجند معارفه شد.

آخرین ویرایش۱۹ اسفند ۱۴۰۰