برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات و علوم و مهندسی خاک

۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۷ کد : ۱۷۳۸۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۹۹۲
آیین تکریم و معارفه مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات و علــوم و مهندســی خــاک بصورت مجازی برگزار شد.
برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات و علوم و مهندسی خاک

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آیین تکریم و معارفه مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات و علــوم و مهندســی خــاک با حضور ‏معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رئیس پردیس کشاورزی، مدیر سابق و جدید گروه زراعت و اصلاح نباتات و علــوم و مهندســی خــاک پیش از ظهر شنبه 7 اسفند 1400 بصورت مجازی برگزار شد.   ‏
دکتر آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تشکر از اقدامات و خدمات شایسته تقدیر دکتر ایزانلو در طول مدت تصدی سمت مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات و علــوم و مهندســی خــاک، گفت: در حوزه معاونت آموزشی برروی منشور اخلاق حرفه‌ای استادان و اخلاق آموزشی حرکت رو به جلویی را آغاز کرده است و امیدواریم با همکاری گروه‌های آموزشی به نتایج مطلوب دست یابیم.
وی با تأکید بر لزوم جذب و ماندگاری دانشجویان، افزود: گروه‌های تحصیلی می‌توانند با معرفی رشته‌ها و افزایش توان اشتغال‌پذیری در جذب و ماندگاری دانشجویان بیشترین اثر را داشته باشند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به وظایف و انتظارات تدوین شده اشاره کرد و بیان داشت: پاسخگویی به دانشجویان و همکاران و حضور مستمر در دفتر گروه و برنامه‌ریزی درس‌ها براساس برنامه توسعه بخشی از وظایف مدیران گروه است. وی در ادامه چگونگی دریافت رشته و جایگزینی عناوین از طریق وزارت را برشمرد و گفت: بازنگری سرفصل دروس و برگزاری دوره‌های فرعی و همکاری با کالج دانشگاه به منظور افزایش توان اشتغال‌پذیری دانشجویان و تماس مداوم با دانشجویان، استفاده از نقشه‌های رشد و استعدادیابی و جذب دانشجویان بین المللی و افزایش حضور بین المللی به ارتقا گروه کمک می‌کند. وی در پایان برای دکتر محمودی در سمت مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات و علــوم و مهندســی خــاک آرزوی موفقیت کرد.
دکتر علی شهیدی، رئیس دانشکده کشاورزی از دقت، نظم و جوابگویی مناسب دکتر ایزانلو مدیر قبلی این گروه آموزشی تشکر و قدردانی کرد و افزود: برای دکتر محمودی که چندین دوره مدیریت این گروه را عهده دار بوده اند آرزوی موفقیت دارم و از اینکه این مسئولیت را برعهده گرفتند قدردانی می‌نمایم. وی به جایگاه ویژه این گروه آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: این گروه آموزشی به لحاظ هرم اعضای هیأت علمی و تعداد دانشجویان، واحدهای دراختیار مجلات معتبر علمی و گروه‌های پژوهشی همچون گروه پژوهشی زعفران و تنش‌های محیطی یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین گروه‌های آموزشی دانشگاه است. دکتر شهیدی در خصوص حضور بین‌المللی گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی و ارز و گرنت امکان حضور در مجامع علمی بسیار سخت شده است، در این گروه به منظور ارتباط هرچه بیشتر با جامعه و صنعت تفاهم نامه‌های مختلفی منعقد شده است و در مجلات معتبر بین المللی نیز همکاران حضور فعال دارند.
دکتر شاطری، مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با تشکر از مدیر قبلی گروه‌ آموزشی و ‏آرزوی توفیق برای مدیر جدید این گروه‌، اعلام کرد: تکمیل کاربرگ‌ها در زمان مقرر، ارزیابی مدیران گروه و معاونین آموزشی و ثبت حضور و نظارت بر این موضوع و اطلاع‌رسانی ارزشیابی‌های دانشجویی و ارزیابی درونی با ساختار جدید از موضاعات بسیار مهمی است که مدیران گروه لازم است نسبت به رعایت آن اقدام نمایند.  
دکتر خراشادی‌زاده، مدیر به سند چشم‌انداز دانشگاه و بخش مالی اشاره کرد و گفت: در سال آینده منتظر ارائه طرح‌های توجیهی از سوی گروه‌های تحصیلی هستیم. 
دکتر شریعتی‌نسب، مدیر امور پژوهشی نیز اهداف سند چشم‌انداز، جایگاه دانشگاه و موارد موجود در آیین نامه‌ها، طرح‌های کاربردی و رتبه‌بندی‌ها را برشمرد و گفت: در سال آینده پیش‌بینی گرنت مواد آزمایشگاهی در رشته‌های کشاورزی و علوم و ... شده است. ارتباط با صنعت و جامعه عامل درآمدهای پایدار و منابع درآمدی است. 
دکتر ایزانلو با تشکر از همکاران گروه و ریاست دانشکده برای دکتر محمودی آرزوی موفقیت کرد. دکتر محمودی نیز ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر همکاران در راستای ارتقا گروه مؤثرتر واقع شویم. وی از ثمرات اقدامات دکتر ایزانلو قدردانی کرد و گفت: این گروه جز بزرگترین گروه‌های دانشگاه است که امیدوارم در جهت تعالی گروه و توسعه رشته‌های بین رشته‌ای و تقویت ارتباط با جامعه و صنعت و اشتغال جوانان گام برداریم.

آخرین ویرایش۰۷ اسفند ۱۴۰۰