آغاز آزمون عملی رشته علوم ورزشی در دانشگاه بیرجند

۰۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۴۲۱۹ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۷۵۶
فرآیند آزمون عملی ورودی رشته علوم ورزشی از امروز ۹ شهریور ۱۴۰۰ در دانشگاه بیرجند آغاز شد.
آغاز آزمون عملی رشته علوم ورزشی در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آزمون ورودی دانشجویان علم ورزشی دوره کارشناسی برای دومین سال متوالی برای متقاضیان خراسان جنوبی  از امروز ۹ لغایت ۱۳ شهریور 1400 در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.
دکتر سعید ایل‌بیگی، نماینده تام‌الاختیار آزمون عملی علوم ورزشی در مصاحبه با روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه گفت:  براساس درخواست‌های صورت گرفته و شرایط کرونایی برگزاری این آزمون دو  نوبت به تعویق افتاد و هم اکنون از 9 لغایت 13 شهریور در دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: این آزمون براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی از سوی پژوهشگاه علوم ورزشی و سازمان سنجش در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود. شیوه اجرایی این آزمون براساس ابلاغیه‌های صادره برای چگونگی اجرا و اعلام تجهیزات و امکانات مورد نیاز از سوی پژوهشگاه علوم ورزشی و سازمان سنجش صورت گرفت و دانشگاه بیرجند نیز بر این اساس نسبت به برگزاری جلسات مرکز آزمون دانشگاه و کمیته‌های مختلف برگزاری آزمون و دانشکده علوم ورزشی اقدام نمود. همچنین کارگاه  آموزشی برای داوران و سرداوران و سرپرستان و دانشجویان ارائه شد.
دکتر ایل‌بیگی افزود: تمامی کمیته‌ها شامل کمیته پزشکی و کمیته ساختار بدنی و .. تستها را براساس استاندار انجام داده می‌شود. 430 داوطلب پسر 9 و 10 شهریور و 530 داوطلب دختر 11 لغایت 13 شهریور از ساعت 7 صبح تا 17 عصر در دو سالن ورزشی فجر و کوثر در  این آزمون عملی شرکت خواهند کرد. وی از تمامی کمیته‌ها، هیأت رئیسه و کمیته آزمون و تمامی مدیریت‌ها تشکر کرد و برای تمام داوطلبان آرزوی سلامتی، موفقیت و سربلندی کرد.
وی  عنوان کرد: کل فرآیند این آزمون شامل معاینات پزشکی و ساختار بدنی و شش ایستگاه آزمون عملی است. نصب بنرهای بهداشتی در سالن‌های ‏برگزاری آزمون، وجود ماسک و مواد ضدعفونی در طول آزمون جهت استفاده داوطلبان، استفاده عوامل اجرایی ‏آزمون از ماسک، دستکش، شیلد و .. ، استقرار پزشک و پرستار در طول آزمون و بررسی رعایت مسائل بهداشتی ‏محیط آزمون توسط نمایندگان دانشگاه علوم‌پزشکی، غرفه‌های متعدد ارزیابی، ضدعفونی اماکن، وسایل و افراد، ایجاد تهویه و توجه به فاصله گذاری اجتماعی از جمله اقدامات پیشگیرانه دانشگاه بیرجند برای جلوگیری از شیوع کرونا در این آزمون است.

آخرین ویرایش۰۹ شهریور ۱۴۰۰