آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند

تعداد بازدید:۴۹۵۶
آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند روز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ به همت معاونت اداری و مالی، شورای صنفی کارکنان و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه به‌صورت مجازی برگزار شد.
آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند با تبریک فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند گفت: این مناسبت فرصتی است تا از تلاش‌های یکایک کارمندان دانشگاهی صمیمانه قدردانی نماییم. وی به خصوصیت‌های اخلاقی و برجسته زنده‌یاد دکتر خورشیدزاده و 50 سال سابقه رفاقت با ایشان اشاره کرد و گفت: برای آمرزش این فقید سعید دعا کنیم  تا در جوار رحمت الهی و با دوستان شهیدشان محشور شوند، همچنین برای زنده‌یاد دکتر زهره علیزاده و همکار زنده‌یادمان زهره حکمت‌دوست نیز مغفرت الهی مسألت می‌نمایم.
وی با آرزوی سلامتی برای تمامی همکاران دانشگاهی گفت: در این سال‌ها باعث افتخارمان بوده است که عده‌ای از بهترین نیروها در کنارمان کار کرده‌اند و در این ایام سخت با همراهی شما همکاران با سربلندی و سرافرازی این مسیر سخت را طی نموده‌ایم.
دکتر خامسان به ارتقای صورت گرفته در سازمان اشاره کرد و گفت: هرساله لیستی برای اقدامات آن سال تهیه می‌نمایم و باعث افتخار است که در یکی از سخترین سال‌های بعد از انقلاب توانستیم از این لیست بالای 150 موردی تنها کمتر از انگشتان یک دست انجام نشده و همه به همت همکاران پرتلاش دانشگاه و همیاری آنها محقق شده است.
وی با قدردانی از شورای صنفی کارکنان که در دوره قبل و دوره جاری با مشورت در بسیاری از موارد کارمندی تصمیمات لازم اتخاذ شده است، تأکید کرد: آینده آموزش عالی بسرعت در حال تغییر است و در آینده چالش‌های فراوانی پیش رو خواهیم داشت و باید برای مقابله با این چالش‌ها الگوهای رفتاری خودمان را تغییر دهیم .
دکتر سیدوحید اسلامی، معاون اداری و مالی دانشگاه با ابراز تأسف از درگذشت عزیزان دانشگاهی گفت: از دست دادن این عزیزان بسی دشوار است. وی فرا رسیدن روز کارمند را قدر دانست و از مقام شامخ همکاران پرتلاش تقدیر کرد و با عرض احترام به مقام والای کارمندان که ستون دانشگاه بر دوش آنهاست، گفت: کارمندان دانشگاه باعث بالندگی نسل جوان می‌شوند و اگر شما کارمندان نباشید دانشجویی از دانشگاه فارغ التحصیل نمی‌شود و خدمات کارمندان باعث بالندگی نسل جوان است. معاون اداری و مالی دانشگاه افزود: در این شرایط سخت کارمندان دانشگاهی با کار و تلاش بدون چشم‌داشت و منت کار کرده و کار آنها هیچگاه از چشم خدا پنهان نیست. دکتر اسلامی به تلاش‌های شبانه روزی کارمندان واحدهای مختلف دانشگاه اشاره کرد و گفت: من جمله در این ایام کرونایی همکاران در حوزه عمرانی هیچ مورد دورکاری نداشته‌اند، همچنین در حوزه کارگزینی با قوانین صادره همکاران چندین حکم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر نموده‌اند و همکاران حوزه اداری و مدیریت مالی برای پرداخت تمام و کمال معوقات همت ورزیدند که دست یکایک همکاران عزیز  دانشگاه را می‌بوسم.
وی تأکید کرد: کارکنانی در دانشگاه داریم که به مقام و درجه‌ای نائل آمده اند که به آن مقام قبطه می‌خوریم و صمیمانه از همه کارمندان تشکر و قدردانی می‌نماییم. برای انتخاب کارمندان نمونه نیز از آنجایی که نمی‌شود اسم تمامی افراد را اعلام کرد در سال جاری با همراهی و همکاری شورای صنفی انتخاب کارمندان نمونه و برگزیده صورت گرفت.
دکتر اسلامی اولین خصوصیت کارمند نمونه را تقوا دانست و گفت: تقوا در رویارویی با مشکلات اثرگذار است که خوشبختانه تمامی کارمندان دانشگاه این تقوا را دارند. کاردانی و سعه صدر، مردم دوستی، فروتنی و اخلاق نیکو، خدمت به مردم، عدل و انصاف و اطاعت از مافوق و برخورد صمیمی با کارکنان و همکاران و همفکری و مشورت نیز از دیگر گزینه‌های این انتخاب بوده است. 
در ادامه سکینه راستگو، رئیس شورای صنفی کارمندان دانشگاه با گرامیداشت روز کارمند و گرامیداشت یاد و خاطره همکاران مرحوم دانشگاه ابراز امیدورای کرد که بزودی شاهد عبور از این شرایط و شادی همکاران باشیم.
وی به سعی انجام شده برای ارتباط بیشتر با بدنه کارمندی و همکاری با هیأت رئیسه دانشگاه برای حل مشکلات کارمندان و برگزاری جلسات این شورا گفت: پیگیری پرداخت معوقات همکاران و هماهنگی با ادره بهداشت و درمان برای توزیع بسته بهداشتی برای مقابله با کرونا، پیگیری اعمال مرخصی تشویقی برای کارمندان، پیگیری تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر و پیگیری کاهش سنوات همکاران قرادادی به 10 سال برای اختصاص زمین و ارجاع موضوع به هیأت امنا، پیگیری واکسیناسیون همکاران  و ... بخشی از گزارش اقدامات ششمین دوره شورای صنفی کارمندان است.
در پایان این جلسه کارمندان نمونه و برگزیده دانشگاه بشرح ذیل معرفی شدند؛
علی حیدری و هادی صمدیه از معاونت دانشجویی، زهرا اخلاقی از معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری، نرگس اسداللهی، سکینه راستگو و سیدعلی خورشیدی از حوزه ریاست، سمانه محمودی‌زاده از معاونت فرهنگی و اجتماعی، ملیحه بیجاری از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حمزه نخعی‌مطلق، علی یعقوبی، صدیقه خالصی‌مقدم، حسن زنگویی، علی سطوتی از معاونت اداری و مالی، ملیحه سادات حسینی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سیده زهرا کمال‌پور و زهرا پارسا و طیبه حاجی‌رضایی از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، منیره ترکاونی از پردیس علوم رفتاری، سیدحسین موسوی از پردیس مهندسی، رضا حسن‌زاده از پردیس علوم پایه و سیده مریم عسکری از دانشکده هنر به عنوان کارمندان نمونه معرفی شدند. همچنین زهرا انجیری و فاطمه زنده‌دل از معاونت دانشجویی، حسین کازهی از معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری، محمدحسن رفیعی‌زاده و یوسف خانی‌نژاد از حوزه ریاست، آزاده امینی از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حمید سیف اللهی از معاونت فرهنگی و اجتماعی، محمدحسین محمودآبادی، زهرا قادری، سیدسعید موسوی و کیارش حاتمی از معاونت اداری و مالی، غلامرضا امینی، لیدا خطیب و معصومه چاجی از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، طیبه هاشمی از پردیس مهندسی، علیرضا نخعی از پردیس علوم پایه نیز به عنوان کارمندان برگزیده معرفی شدند.
در بخش کارکنان شرکتی که در بخش اداری مشغول به کار هستند به ترتیب طلعت آسیابان، کاظم ابراهیمی، مرضیه خوشحال، رضا ملایی، قاسم قانونی، فاطمه مهربان، ابوالفضل ندایی، منصور مسگرانی، ابوالفضل درستکار، ملیحه رضایی به عنوان کارکنان نمونه و محمد احمدی شوکت آباد، علیرضا امیرآبادی‌زاده، بتول سورگی، زینب گلرنگی به‌عنوان کارکنان شرکتی نمونه در بخش خدمات و عبدالله چهاردهی در نگهبانی و غلامرضا علی آبادی از فضای سبز، ابراهیم هامونی از نقلیه، اصغر نوازنده از دانشکده فنی فردوس، معصومه محمدی‌مقدم از آموزشکده کشاورزی سرایان، مرتضی شفیعی و مهدی امیرآبادی‌زاده (فرزند حسن) به ترتیب از دامپروری و مزرعه، مهدی محمد خانی‌نژاد، امید حصاری، محمد علی‌نیا و علی سلم‌آبادی از شرکت امین قهستان و یاسر حسین‌پور و  محمد جواد صیدی از شرکت دانشجویار به عنوان کارکنان شرکتی نمونه معرفی گردیدند.

آخرین ویرایش۰۹ شهریور ۱۴۰۰