برگزاری کارگاه آموزشی تحدید نسل ، تهدید یا فرصت ؟

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۰ کد : ۱۳۷۰۸ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۲۵۱
برگزاری کارگاه آموزشی تحدید نسل ، تهدید یا فرصت ؟

کارگاه آموزشی تحدید نسل ، تهدید یا فرصت ؟ با همکاری مدیریت برنامه ، بودجه و تحول اداری و دفتر محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه به صورت استانی با حضور استاد ارجمند جناب آقای پروفسورمحمد اسماعیل اکبری پدرعلم پزشکی جامعه نگر و فوق تخصص جراحی غدد و سرطان در روز دوشنبه مورخ 1400/04/21 از ساعت 8:30 به مدت 2 ساعت به صورت مجازی برگزار گردید. کارگاه با خوشامدگویی جناب حاج آقای جعفری مسئول محترم  نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جناب آقای دکتر فرهنگ فر همراه با  حضور فوق العاده همکاران آغاز شد .

درابتدا از فرمایشات رهبری در حیطه تهدید جمعیتی و مشکلاتی که عدم توجه به فرزند آوری به وجود خواهد آورد در قالب کلیپ تصویری استفاده شد  ودر ادامه پروفسور اکبری با توجه به تحقیقات و مطالعاتی که در سطح جهانی و تحقیقات شخصی که انجام گرفته به این مطلب اشاره داشتند که در تمامی جوامع فرهنگ فرزند آوری به صورت جامع و دقیق جهت رفع مشکلات اقتصادی در آینده کشورها تاثیر بسزایی دارد و اینکه توجه خاصی به رفع مشکلات ازدواج به خصوص گروه های مولد شود و با ارایه مقالات علمی و آمارهای بررسی شده یکی از دلایل فروپاشی اقتصادی کشورها را رشد جمعیت سالمند آنان دانست.

و بیان فرمودند نسل انقلابی ما بر طبق نمودارهایی که در مقایسه با کشورهای دیگر انجام گرفته بود کمک زیادی به جمعیت کشور در سال های اخیر داشتند و باید دولت به این موضوع توجه خاصی داشته باشد تا در 5 سال آینده این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

در پایان دکتر اکبری به سوالات همکاران در خصوص مباحث گفته شده پاسخ دادند.

آخرین ویرایش۲۲ تیر ۱۴۰۰